Samochody zgłoszone na I Europejski Zlot Forda T oraz pojazdów do 1930 roku

FORD MODEL T

FORD MODEL T

Rok produkcji : 1911
Ta trzyosobowa wersja Forda T była produkowana dopiero w latach 1911-12 z oznaczeniem „teściowa z tyłu” (po czesku „baba podróżtečna”).
BUICK MODEL 10

BUICK MODEL 10

Rok produkcji : 1908
Auto zostało sprowadzone ze Stanów Zjednoczonych do Francji, a następnie do Czech. Samochód był odrestaurowany jeszcze w USA, ponad 20 lat temu, natomiast niezbędne modyfikacje, takie jak instalacja elektryczna, światła zostały wykonane przez obecnego właściciela.
Ford Model T Touring

Ford Model T Touring

Rok produkcji : 1912
Samochód sprowadzony z Danii. Przeszedł gruntowną renowację.
FORD MODEL T Speedster

FORD MODEL T Speedster

Rok produkcji : 1914
Samochód odrestaurowany w 2015 roku.
FORD MODEL T RAJO SPECIAL

FORD MODEL T RAJO SPECIAL

Rok produkcji : 1912 - nadwozie, 1918 - mechanika
Nadwozie z roku 1912, mechanika z roku 1918. Wykonany w wersji wyścigowej w 1918 roku przez firmę Hersta „Rajo“ Motor Company w Winconsin w USA. Silnik 2,8 litra, 4 cylindry, 36 HP, 8 zaworowy. Właścicielem i kierowcą był Glen Schultz z Colorado Springs. Samochodem tym zwyciężył w 14 milowym wyścigu górskim „PIKES PEAK“ w Nebrasce 5 września 1921 roku. Schultz ścigał się Hadsonami ( Essex Super Six ) Lexingtonami oraz Pakardami. W jego posiadaniu było wiele rekordów prędkości. Samochód pochodzi z kolekcji Muzeum Techniki i Motoryzacji w Libercu.
FORD MODEL T

FORD MODEL T

Rok produkcji : 1924
Samochód pochodzi z montowni Pzinż (Państwowe Zakłady Inżynierii) w Warszawie. Do roku 1939 służył w 2 Baonie Czołgów Pancernych w Tarnobrzegu. Odrestaurowany w 2015 roku, pokryty 24 karatowym złotem.
LORRAINE-DIETRICH , model De Ville Coupe

LORRAINE-DIETRICH , model De Ville Coupe

Rok produkcji : 1907
Sprowadzony z Francji, karoseria wykonana w prestiżowym warsztacie Rothschild & Fils Paris. Samochód ma 2 nadwozia: zamknięty De Ville Coupe i otwarty letni Mylord. Numer seryjny samochodu to 002.
FORD A PHAETON

FORD A PHAETON

Rok produkcji : 1930
Ten egzemplarz został sprowadzony z Portugalii. Pojazd pięknie odrestaurowany, przeszedł gruntowną renowację w latach 2009-2011. Kierownica znajduje się po prawej stronie. Uczestnik wielu historycznych rajdów w Europie - Czechy, Polska, Słowacja.
Ford Model T 1918 Runabout Roadster

Ford Model T 1918 Runabout Roadster

Rok produkcji : 1918
Pierwszy samochód z kierownicą po lewej stronie. Liczba cylindrów: 4. Przy mocy 20 KM osiąga prędkość: 40-45 mil na godzinę. Cena oryginalna: 150 USD (pensja w 1914 r. 5 USD dziennie).
DURANT M 2

DURANT M 2

Rok produkcji : 1928
Piękny kolekcjonerski pojazd po kompletnej renowacji. Posiada, co było nowością jak na tamtejsze czasy, układ hamulcowy na przednie i tylne koła. Silnik rzędowy, 4 cylindrowy, 8 zaworowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą. Opony dętkowe, obręcze stalowe szprychowe. Szybkość samochodu to 65 km/godz . Auto kosztowało wtedy 595 dolarów. Firma Durant Motors Inc. została założona przez byłego dyrektora General Motors, Wiliama Billa Duranta. Jego samochody były budowane również z myślą o konkurowaniu z najbardziej luksusowymi samochodami tamtych czasów takimi jak Rolls Royce i Pierce model Strzała.
ESSEX SUPER SIX

ESSEX SUPER SIX

Rok produkcji : 1927
W 1928 roku powstało generalne przedstawicielstwo producenta w Polsce, w wolnym mieście Gdańsku. Montaż przebiegał podobnie jak dzisiaj, czyli silniki, mosty itd. były po prostu skręcane ze sobą, w celu ominięcia restrykcyjnych przepisów podatkowych dla aut spoza Europy. Oblachowanie pochodziło z Polski, bo nieopłacalne było sprowadzanie go z USA (sól morska!) Dosyć dobrze jest opisana historia rywalizacji Essexów w sportach motorowych w Polsce (startowały na nim takie sławy jak Witold Rychter czy Tadeusz Hahn). Był to w tamtych czasach podstawowy wątek marketingowy. Ba, nawet Miss Polski z 1926 roku pozowała do zdjęć w Essexie Super Sixie! Samochód odrestaurowany w 2010 roku.
FORD MODEL T coupe

FORD MODEL T coupe

Rok produkcji : 1927
W 2018 sprowadzony z Monachium, odprawiony celnie Hamburg. Zachowany w oryginalnym stanie.
FORD MODEL T

FORD MODEL T

Rok produkcji : 1918
Samochód w oryginalnym stanie. Sprowadzony z Missisipi, nadal w pełni sprawny. Obecnie eksploatowany jako pojazd do nauki jazdy samochodami Ford Model T.